Välj tre varuprover som gåva med varje order – Fri frakt över 500 kr

Verso Skincare

FAQ

Nedan hittar du svaren på våra vanligaste frågor. Om du inte hittar svaret du söker är du välkommen att kontakta vår kundservice: customerservice@versoskincare.com

PRODUKTER & REKOMMENDATIONER

Vad är Retinol 8 och hur skiljer det sig från traditionellt Retinol?

Retinol är benämningen på ett A-vitaminderivat som används i kosmetiska produkter. Det benämns ofta som den gyllene standarden och stjärnan inom resultatinriktad hudvård. Det som gör retinol till en ingrediens utöver det vanliga är dess anmärkningsvärda förmåga att hjälpa huden att se hälsosam och revitaliserad ut med en synbar fräschör. Retinol 8 är Versos unika A-vitaminkomplex. Det är åtta gånger så effektivt som traditionellt retinol med halverad risk för irritation.

Vad är NEAR 1, och vad skiljer det från andra Retinoider/A-vitamin?

NEAR 1 (Niacinamidoethyl Retinoate) är Versos egna patenterade molekyl. Det innefattar en revolutionerande hudvårdsteknologi som kombinerar två stjärningredienser: A-vitamin och niacinamid. NEAR 1 är resultatet av åtta års utvecklingsarbete sprungen ur vår ambition att skapa en förbättrad, effektiv och stabil form av A-vitamin med minimal risk för irritation. Den unika teknologin använder niacinamid för att stabilisera och förstärka effekten av A-vitaminet. Tack vare den stabila formuleringen kan produkter som innehåller NEAR 1 ge unika hudvårdande fördelar med sina synbart föryngrande, utjämnande och lystergivande egenskaper. Resultatet är ett A-vitamin som är mer stabilt, effektivt och skonsamt. NEAR 1 är en unik molekyl - den första i sitt slag.

Hur ska jag introducera produkter som innehåller Retinol 8 eller NEAR 1 i min hudvårdsrutin?

Vi strävar alltid efter att erbjuda de bästa A-vitamin alternativen för din hud. Retinol 8 och NEAR 1 är resultatet av detta mål. Dessa resultatinriktade ingredienser är mycket effektiva och samtidigt skonsamma. Generellt behöver du inte vänja huden vid dessa typer av A-vitamin på samma sätt som vid traditionellt retinol. Dock kan det vara lämpligt att vänja in din nya produkt om du har känslig hud. Börja gärna med att applicera din produkt några gånger i veckan. Öka användningen successivt vartefter förutsatt att huden känns balanserad och tolererar produkten väl.

Kan jag använda Retinol 8 och NEAR 1 under dagtid och sommartid?

Ja, det kan du! Det kan vara mycket fördelaktigt för din hud eftersom regelbunden användning av Retinol 8 och NEAR 1 kommer att bidra till att stärka hudens naturliga skydd. Vi rekommenderar att alltid avsluta den dagliga hudvårdrutinen med solskydd, gärna SPF 30 eller högre. Detta för att bevara effekten av A-vitaminet och resultatet av din hudvårdsrutin samt främja en hälsosam hud.

Vi rekommenderar att undvika att använda en produkt med Retinol 8 eller NEAR 1 om du solbadar eftersom effektiviteten av produkten kan påverkas.

Finns det några produkter från verso jag bör undvika under amning eller graviditet?

Vi rekommenderar inte att du använder produkter som innehåller Retinol 8 eller NEAR 1 under graviditet eller amning på grund av den hormonella förändringen i kroppen. I stället rekommenderar vi att du väljer produkter som hjälper till att återfukta och synbart stärka samt lugna din hud. Verso Facial Cleanser, Verso Hydration Serum, Verso Super C Serum och Verso Nourishing Cream är alla produkter som kan användas som ger dessa fördelar. Glöm inte att avsluta din dagliga hudvårdsrutin med solskydd, vi rekommenderar SPF 30 eller högre.

Under graviditet och amning kan huden bli sensibiliserad. Därför rekommenderar vi att du ställer produkten Verso Peel Mask åt sidan under denna period. Den har exfolierande egenskaper och formuleringen innehåller syror vilket kan bli för aktivt för den känsliga huden. Ett utmärkt alternativ är Verso Cleansing Balm med smältande jojobapärlor som varsamt exfolierar och lämnar huden fräsch med strålande lyster.

Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har några frågor kring din hudvårdsrutin.

Vilken av Versos produkter innehåller den högsta koncentrationen av Retinol 8?

Koncentrationen av en ingrediens säger inte alltid vilket resultat produkten kommer att ge. Sammansättningen och andra ingredienser i produkten spelar också en stor roll för att ge önskat resultat. Om du är osäker på vilken Retinol 8-produkt som passar dina behov bäst är du välkommen att kontakta oss.

Vi har sammanställt en lista över procentandelarna retinol i våra Retinol 8-baserade produkter som kan vara till hjälp:

Retinol 8 Produkter | % Retinol 8

Verso Lip Serum 0,03%
Verso Super Eye Serum 0,03%
Verso Daily Glow 0,03%
Verso Clarifying Gel 0,05%
Verso Day Cream 0,06%
Verso Night Cream 0,06%
Verso Super Facial Oil 0,06%
Verso Super Facial Serum 0,10%
Verso Dark Spot Fix 0,30%

Hur kan jag få en personlig rekommendation med Verso produkter?

Vi vill gärna hjälpa dig att hitta rätt produkter för just din hud. Vänligen fyll i vårt online-formulär – Hudanalys eller skicka en förfrågan direkt till skinexpert@versoskincare.com

Din personliga analys är helt kostnadsfri och du får din rekommendation inom två arbetsdagar.

Från vilken ålder kan jag börja använda Retinol 8/NEAR 1?

Detta kan vara individuellt och vi hjälper dig gärna hitta det som passar dina specifika behov. Ibland kan det vara tillräckligt att börja med produkter som innehåller ingredienser som niacinamid (Vitamin B3) eller C-vitamin för att upprätthålla en hälsosam hud. Men om du upplever obalanser i huden såsom tilltäpptheter och/eller ojämn hudton kan du börja från ca 20 års ålder med t.ex. Verso Clarifying Gel eller Verso Daily Glow med Retinol 8 för att främja en välmående hud.

Du är alltid välkommen att kontakta oss för att ta reda på vad som passar just din hud.

Kan jag använda en hudvårdsrutin som endast innehåller Verso-produkter?

Ja, du kan använda en daglig hudvårdsrutin med endast Verso-produkter. Verso har som mål att hjälpa våra kunder att kombinera en hudvårdsrutin med en modern livsstil genom att erbjuda produkter som levererar synbara resultat med några få steg. Våra produkter är multifunktionella och resultatdrivna, vilket ger en hälsosam hud på ett enkelt och effektivt sätt.

Om du vill ha hjälp att hitta produkter som passar din hud är du välkommen att fylla i vårt onlineformulär - Hudanalys eller kontakta oss.

Har Verso produkter med SPF?

Solskydd är ett viktigt steg i varje hudvårdsrutin. Vi rekommenderar att du alltid avslutar din dagliga rutin med att applicera solskydd, minst SPF 30. Detta kommer att bidra till att bibehålla resultaten av dina hudvårdsprodukter och en hälsosam hud. En hudvårdsprodukt med hög SPF kommer finnas tillgänglig inom Versos sortiment inom en snar framtid.

Hur många A-vitaminprodukter kan jag använda i min dagliga hudvårdsrutin?

Varje hud är unik och har därför olika behov. Men i allmänhet räcker det att använda en A-vitaminprodukt i taget. Då hudens behov kan variera kan det för den individuella huden vara fördelaktigt att byta ut en A-vitaminprodukt i sin rutin – i stället för att lägga till fler produkter. Du kan också använda olika A-vitaminprodukter på olika dagar.

Är Versos produkter veganska och icke djurtestade?

Versos produkter är veganska förutom Verso Lip Serum som innehåller bivax (Cera Alba) med mindre än en procent.

Verso har inte utfört djurförsök på de produkter vi producerar och säljer. Inte heller har djurförsök utförts av tredje part. Råvaruleverantörer till vårt företag är alltid skyldiga att följa gällande regler. Detta gör det möjligt för oss att se till att alla villkor är uppfyllda för våra kosmetiska produkter gällande tillämpliga djurprovningsbestämmelser.

Verso tillverkar sina produkter inom Europeiska unionen, där testning av kosmetiska produkter på djur har varit förbjuden sedan 2004. År 2009 infördes förbud mot att testa ingredienser som används i kosmetiska produkter i enlighet med kosmetikaförordningen.

Vi uppskattar och är mycket stolta över denna förordning, allt för att garantera och säkerställa att våra produkter inte under någon process har testats på djur.

Mer information:
https://ec.europa.eu/growth/sectors/cosmetics/animal-testing_en

Vilka produkter kan jag kombinera?

Vilka produkter du bäst kombinerar beror på din hud och dess behov. Du är alltid välkommen att kontakta oss för att ta reda på vad som kan passa just din unika hud.

Kan jag använda Versos produkter i kombination med andra märken?

Versos produkter är utvecklade för att för att kunna användas som en hel hudvårdsrutin alternativt för att kombineras med produkter från andra märken. Tänk gärna på att inte använda för många aktiva produkter samtidigt. Vi rekommenderar att du vänjer din hud separat vid användning av mer aktiva produkter innan du använder dem i samma rutin för att säkerställa att din hud kan tolerera kombinationen. Om du inte sakta vant in huden och kombinerar aktiva produkter kan huden eventuellt bli stressad och synbart irriterad. Verso multifunktionella produkter kan minska behovet av antal produkter i din hudvårdsrutin utan att kompromissa med det hudvårdande resultatet.

Du är alltid välkommen att kontakta oss för att ta reda på vad som passar din hud och hur du kan kombinera dina hudvårdsprodukter.

I vilken ordning ska jag använda mina Verso-produkter?

En hudvårdsrutin kan anpassas olika beroende på din unika hud och dess behov. Det gäller även vilken ordning du använder dina produkter. Vanligtvis består en Verso-rutin av en rengöring följt av en serum/booster, ansiktsolja och/eller creme. Vi rekommenderar alltid att avsluta hudvårdsrutinen med SPF under dagtid. Många av Versos produkter är multifunktionella och möjliggör därför en kort, enkel och effektiv hudvårdsrutin.

Använder ni parfym i Versos produkter?

Vi använder endast en liten mängd White Tea Flower, mindre än 1%, i några av våra ansiktsprodukter för att kamouflera doften av vissa ingredienser. White Tea Flower innehåller ingen av de 26 vanligaste allergenerna.

Verso Body Care innehåller en liten mängd av doften Earthy Grape (grapefrukt, mossa och örter) för en lyxig känsla.

Produkter utan parfym:

Micellar Water, Cleansing Balm, Deep Cleanse, Nourishing Cream (during 2023), Hydration Serum, Super C Serum, Super Eye Serum, Eye Cream, Clarifying Gel, Super Facial Oil, Super Elixir, Nourishing Mask, Peel Mask, Lip Serum.

Produkter med parfym:

Facial Cleanser, Day Cream, Daily Glow, Night Cream, Super Facial Serum, Dark Spot Fix, Body Oil Cleanser, Body Peel, Body Lotion.

Har Verso produkter för känslig hud?

Ja, det har vi! Om du upplever känslighet rekommenderar vi att du försöker ta reda på orsaken till hudtillståndet. Huden kan vara känslig under en period till följd av stress, kost och hormoner. Det kan också bli sensibiliserad på grund av externa stressfaktorer som att välja fel hudvårdsprodukter eller påverkan av väder/årstid.

Vid känslighet rekommenderar vi att välja bland våra produkter som är utvecklade att passa även ett känsligt hudtillstånd: Verso Cleansing Balm, Verso Micellar Water, Verso Hydration Serum, Verso Nourishing Cream, Verso Eye Cream och Verso Nourishing Mask.

Om du är osäker på vilka produkter som passar din hud är du alltid välkommen att kontakta oss. Vänligen fyll i online-formuläret - Hudanalys eller kontakta oss.

Hur länge kan en Verso-produkt vara öppnad innan den går ut?

Samtliga Verso-produkter är förpackade i material av hög kvalitet för att säkerställa de resultatinriktade formuleringarnas effektivitet. Alla produkter i originalstorlek har en bäst-före symbol (”open-jar”) på 12 månader. Detta innebär att de ska användas inom 12 månader efter öppnandet.

När passerar min produkt bäst-före-datum? Jag har en batchkod.

Vi vill alltid leverera produkter av bästa möjliga kvalitet. Om du har en batchkod (tryckt under förpackningen eller på den räfflade kanten högst upp på förpackningen) kan du kontakta oss så hjälper vi dig att verifiera när din produkt passerar bäst-före-datum: customerservice@versoskincare.com

Innehåller Versos produkter ekologiska ingredienser?

Till största delen innehåller våra produkter högkvalitativa syntetiska ingredienser för att säkerställa effektivitet. Verso är inte ett ekologiskt varumärke, men vi använder ekologiska och naturliga ingredienser när det är tillämpligt, till exempel vår lokala ingrediens nordisk havre.

Jag tror att jag har reagerat på en produkt. Vad gör jag?

Vi beklagar om du har reagerat på en av våra produkter. När du börjar med en ny produkt i din hudvårdsrutin kan huden initialt bli torr och/eller bli tillfälligt känslig. Det behöver inte nödvändigtvis vara en allergisk reaktion, och det är inte alltid enkelt att veta vad en reaktion beror på. Vi rekommenderar alltid att du undviker ingredienser som du har känt etablerade allergier för. Kontakta oss så ser vi till att hjälpa dig på bästa sätt.

ORDER OCH LEVERANS

Vad är fraktkostnaderna?

Vi erbjuder fri frakt vid beställning över 500 SEK. För beställningar under 500 SEK, tillkommer en leveranskostnad á 50 SEK

Vilka leveransalternativ kan jag använda?

Verso Skincare erbjuder frakt via DHL och Budbee. När du skriver in dina adressuppgifter i varukorgen uppdateras leveransalternativen och visar dina specifika alternativ.

Vad är er returpolicy?

Om du skulle bli missnöjd med ditt köp på Verso Skincares webbplats har du rätt att ångra ditt köp eller byta din produkt genom att skicka ett meddelande till oss. Detta ska skickas inom 14 dagar efter du mottagit din beställning.

Returnerade produkter ska skickas i oöppnat skick tillsammans med den ursprungliga fakturan senast 14 dagar efter att du har skickat ditt meddelande. Returer accepteras endast om etiketter och originalförpackningar är helt intakta. Verso Skincare accepterar inte returer där etiketter har tagits bort eller produkter har öppnats. Återbetalningar för returnerade varor kommer att göras inom 14 dagar efter återlämnandet av produkten med samma betalningsmetod som användes vid det ursprungliga köpet. Observera att Verso Skincare inte hanterar returer eller återbetalningar från andra återförsäljare. Kontakta återförsäljaren där köpet genomfördes vid dessa frågor.

Min produkt har gått sönder under transporten. Vad ska jag göra?

Om en produkt går sönder under transport är du välkommen att mejla ditt ordernummer och ett foto av den trasiga produkten: customerservice@versoskincare.com

Har ni en rabattkod som jag kan använda?

Då och då erbjuder vi rabatter på utvalda produkter. Anmäl dig gärna till vårt nyhetsbrev längst ner på hemsidan för att ta del av alla nyheter och erbjudanden från Verso.

Till vilka länder erbjuder ni leverans?

Verso Skincare erbjuder frakt inom EU, Schengen och USA. Du hittar alla tillgängliga länder i din kundvagn när du väljer ”SELECT A SHIPPING COUNTRY”. För leverans till andra länder, vänligen kontakta vår kundservice.

När levereras mitt paket? Kan jag få ett spårningsnummer?

Om du beställer från Sverige eller inom EU får du ett e-postmeddelande med ditt spårningsnummer där du kan följa din beställning.
Om du beställer från USA är du välkommen att kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med ditt spårningsnummer.

Var är min närmaste Verso-butik, hudvårdssalong eller återförsäljare?

För närvarande finns Verso i över 30 länder. För att erbjuda den bästa upplevelsen och leveransen samarbetar vi med partners som delar vår passion. Om du vill ta reda på var närmaste fysiska butik eller hudvårdssalong finns eller om du vill dubbelkolla om din återförsäljare är auktoriserad, tveka inte att kontakta oss.

Har ni prover att skicka innan jag köper?

Vi är glada att kunna erbjuda dig tre produktprover som gåva när du gör en beställning i vår webbshop. Vi skickar endast prover i kombination med ett köp.

Du är alltid välkommen att kontakta oss för att hitta skräddarsydd hudvård för just din hud. För att vägleda dig på bästa sätt har vi tagit fram ett verktyg där du svarar på frågor om din hud. Versos Skin Expert kommer att analysera dina svar inom två arbetsdagar och skicka dig en personlig rekommendation. Vänligen fyll i online-formuläret - Hudanalys eller mejla oss. Detta är helt kostnadsfritt.

Pumpen eller förpackningen fungerar inte. Vad är fel?

Vi använder högkvalitativa lufttäta förpackningar för att säkerställa bästa möjliga kvalitet på våra produkters formuleringar och som skyddar mot yttre stressfaktorer, såsom UV-ljus och syre. Den lufttäta pumpen kan behöva lite hjälp för att komma i gång första gången du använder den. Om så är fallet kan du skaka produkten upp och ner och pumpa upprepade gånger. Vänligen kontakta oss om du skulle uppleva några problem.

Jag kan inte hitta en produkt på er hemsida som jag tidigare köpt

Ibland ändrar vi en produkts namn, kategori, formulering och/eller förpackning för att leverera bästa möjliga produkter till våra kunder. Om du letar efter en produkt är du välkommen att kontakta Verso kundservice: customerservice@versoskincare.com.
Ofta har produkten bara ändrat namn och innehåller samma kvalitativa formulering.

Våra senaste uppdateringar:
Verso Enzyme Peel - Verso Peel Mask (nytt namn, ny kategori, samma formulering).
Verso Blemish Fix - Verso Clarifying Gel (nytt namn, samma formulering).
Verso Acne Deep Cleanse - Verso Deep Cleanse (nytt namn, samma formulering).
Verso Foaming Cleanser – Verso Facial Cleanser (nytt namn, större storlek, från 90 ml till 120 ml, samma formulering).

KONTAKTA OSS

Om du inte hittar svaret du söker, vänligen kontakta vår kundservice: customerservice@versoskincare.com

SIGNA UPP & FÅ 15% RABATT PÅ DIN NÄSTA ORDER