Välj tre varuprover som gåva med varje order – Fri frakt över 500 kr

Allmänna villkor

ALLMÄNNA VILLKOR

Följande villkor (benämns hädanefter: \\"villkoren\") gäller mellan dig och ägaren till varumärket Verso Skincare; Selego AB (reg. Nr. 556857-8206), (benämns hädanefter: Verso Skincare, Selego AB och Verso Skincare USA Inc.; kan även benämnas \"oss\" och \"vi\") och gäller all användning av webbplatsen och de beställningar som görs på versoskincare.com, versoskincare.se, versoskincare.us och versoskincare.de (benämns hädanefter: \"webbplatsen\"). Verso Skincare förbehåller sig rätten att när som helst ändra villkoren och det senaste ändringsdatumet, vilket finns angivet längst ner i villkoren. Användare är ansvariga för att hålla sig uppdaterade gällande sådana ändringar. Observera att de villkor som gäller för din beställning alltid är de villkor som var aktuella vid den tidpunkt då du la din order och inte en senare version. Du bör behålla en kopia av dessa villkor som framtida referens.

Språket för de Allmänna Villkoren är svenska.

BESTÄLLNINGAR

Genom att använda webbplatsen och/eller göra en beställning på webbplatsen bekräftar du att du har läst villkoren och integritetspolicyn och att du accepterar dem. Se till att du har läst och förstått villkoren innan du gör en beställning.

Innan du gör din beställning kommer du att få möjlighet att granska dina val, informationen du har angett, det totala priset för din beställning och korrigera eventuella inmatningsfel. Observera att produkterna i din varukorg inte är reserverade och kan köpas av andra kunder fram tills det att du har utfört beställningen i kassan och fått din orderbekräftelse på mail. Om anslutningen till webbplatsen avbryts på grund av långvarig inaktivitet kan dina produktval försvinna. I detta fall måste du lägga till dina önskade produkter i varukorgen på nytt.

Efter att du har gjort din beställning skickar vi dig en e-postbekräftelse innehållande ditt beställningsnummer, detaljer om produkten/produkterna du har beställt från oss, dina betalningsuppgifter och leveransinformation.

Observera att Verso Skincare inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager eller finns tillgängliga för beställning. Verso Skincare förbehåller sig rätten att sluta sälja en produkt. Beställningar kan endast göras av personer som är 18 år eller äldre.

ACCEPTERAD ORDER & LEVERANSBEKRÄFTELSE

Observera att alla beställningar du gör är föremål för godkännande av oss. Vi kan, utefter vår bedömning, välja att inte godkänna din beställning, oavsett anledning, utan något ansvar gentemot dig.

När din beställning har behandlats skickas en leveransbekräftelse innehållande relevant information om din beställning. Leveransbekräftelsen är vårt godkännande av din beställning. Observera att Verso Skincare inte garanterar att alla produkter som presenteras på webbplatsen finns i lager vid tidpunkten av din beställning. Om en produkt inte är tillgänglig kommer vi att kontakta dig inom kort via e-post. Om vi redan har mottagit en betalning för en sådan produkt kommer vi att återbetala summan för produkten.

PRISER

De priser och leveranskostnader som visas på webbplatsen är inklusive moms och kan variera. Verso Skincare är inte bundet till några priser förrän vi har accepterat din beställning i form av en leveransbekräftelse. Priserna kan också variera mellan fysiska butiker och vår webbplats. Om du har gjort en beställning och priset ändras innan vi har godkänt din beställning (genom att skicka en leveransbekräftelse) kommer vi att meddela dig om prisändringen via e-post och ge dig möjlighet att göra en ny beställning med det nya priset eller avbryta den gamla beställningen. Om vi inte kan kontakta dig kommer din beställning att annulleras automatiskt. Verso Skincare förbehåller sig alltid rätten att avbryta en beställning innan vi accepterar beställningen. Om vi redan har fått betalt för en annullerad beställning kommer köpet att återbetalas. Observera också att Verso Skincare kan avbryta beställningen även om den har accepterats av Verso Skincare under förutsättning att du inser eller borde ha insett att prisinformationen var felaktig. Leveranskostnaderna visas i samband med leveransalternativen i kassan.

BETALNINGAR

BETALNING VIA KORT
Vi accepterar betalningar med följande kort: VISA, MasterCard och American Express. Köp genomförda med VISA, MasterCard eller American Express kan komma att verifieras genom 3D Secure eller SecureCode av säkerhetsskäl och i syfte att förhindra bedrägeriförsök. För att uppfylla de högsta säkerhetskraven från kortleverantörer hanteras kortbetalningar hos Verso Skincare av betalningsleverantören Klarna Bank AB (publ.) istället för via egna servrar hos Verso Skincare. Klarna Bank AB (publ.) är licensierat för 3D Secure och är fullt PCI DSS-kompatibelt (Payment Card Industry Data Security Standard).

Ditt kort kommer att debiteras med köpbeloppet när beställningen har bekräftats av Verso Skincare. Du bekräftar att det betalkort som används är ditt eller att du specifikt har fått godkännande av kortinnehavaren att använda det. Alla kortinnehavare är föremål för valideringskontroller och godkännande av kortutgivaren. Om utgivaren av ditt betalkort vägrar att godkänna betalningen till Verso Skincare kommer din beställning att avbrytas. Vi ansvarar inte för några avgifter eller påföljder som kortutgivaren kan komma att debitera till följd av hanteringen av din beställning.

BETALNING VIA KLARNA
Med Klarna Bank AB (publ.) kan Verso Skincare också erbjuda betalningsalternativ i Sverige som hanteras direkt via Klarna:

- Köp nu. Betala senare.: Betalningsperioden väljs av dig i kassan: 14 dagar, nästa månad eller Klarna månadsfaktura. Betalningsperioden påbörjas så snart beställningen har skickats.
- Dela upp betalningen.: Betalningen delas upp utefter ditt val och betalas direkt till Klarna via månatliga fakturor.
- Direktbetalning.: Betalningen hanteras direkt genom antingen kreditkort, bankkonto eller banköverföring.

De ovanstående betalningsalternativ som hanteras direkt av Klarna finns endast tillgängliga efter en godkänd kreditupplysning. Allmän information om Klarna och deras användarvillkor för respektive land finns på klarna.com. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med tillämplig lag om dataskydd och i enlighet med informationen i Klarnas sekretesspolicy.

FRAKT & LEVERANS

Verso Skincare erbjuder frakt inom Europeiska Unionen, Schengen och USA. För leverans till andra länder, vänligen kontakta customerervice@versoskincare.com.

Verso Skincare gör sitt yttersta för att kunna skicka alla beställningar inom 24 timmar under vardagar, samt första följande arbetsdag om beställningen görs under helgen.

Du kommer att få en leveransbekräftelse när hela din beställning har skickats. Observera att leveranstiderna i kassan endast är uppskattningar och att de faktiska leveranstiderna kan variera beroende på var ordern ska levereras. Verso Skincare ansvarar inte för någon förlust eller skada som kan uppstå till följd av en rimlig eller oundviklig leveransförsening. Observera också att beräkningen av leveranstiden inte tar hänsyn till eventuella förseningar på grund av betalningstillstånd och/eller lagertillgänglighet. Om Verso Skincare inte levererar inom 30 dagar kan du ha rätt att avbryta köpet.

** Observera att fraktbolagen är mer upptagna än vanligt under högtider och högsäsong och att detta kan påverka leveranstiden.

Verso Skincare erbjuder leverans med följande fraktbolag i Sverige:

LEVERANS MED DHL
Inom Sverige, Europeiska Unionen och Schengen erbjuder Verso Skincare leverans till utlämningsställe via DHL. Paketet levereras till ett ombud i närheten som passar dig. Uppskattad leveranstid är 1-3 dagar. Meddelanden gällande leveransen kommer att skickas via e-post och/eller SMS.

RETURER & BYTEN

Om du är missnöjd med ditt köp på Verso Skincares webbplats har du rätt att avbryta ditt köp eller byta ut din produkt genom att notifiera Verso Skincare inom 14 dagar från det att du mottog din beställning (till mailadress customerservice@versoskincare.com). Om en produkt skadats under transporten ska du även inkludera ett foto som bevis i din notis.

Produkten(erna) som ska returneras ska levereras till oss i oanvänt skick tillsammans med den ursprungliga bekräftelsen senast 14 dagar efter att du skickat ditt meddelande. Returer accepteras endast om etiketter och originalförpackningar är helt intakta och i ett säljbart skick. Verso Skincare accepterar inte returer där etiketter har tagits bort eller produkter har öppnats.

Återbetalningen för returnerade varor sker med samma betalningsmetod som användes vid köpet och med samma belopp som betalades till Verso Skincare inom 14 dagar efter att vi mottagit din retur. Observera att ytterligare tullavgifter och/eller skatter inte kommer att återbetalas. Återbetalning för defekta artiklar kommer att göras inom 30 dagar efter leveransen.

Felaktiga produkter kan endast återbetalas om deras funktionalitet eller värde inte har minskat till följd av din hantering av produkterna i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa deras egenskaper eller funktion. Du måste alltid meddela Verso Skincare inom rimlig tid efter att en produkt har visat sig vara defekt. Om även Verso Skincare anser att produkterna är defekta kommer Verso Skincare att återbetala hela beloppet.

RETURNERA DIN PRODUKT

Vänligen följ nedanstående steg när du ska göra en retur:

1. Skicka ett meddelande till customerservice@versoskincare.com med ditt ordernummer, anledningen till retur och bilder på produkten. Vänligen ange också ditt namn, e-postadress och telefonnummer för att vi ska kunna ta kontakt om det skulle behövas.

2. Du får en bekräftelse från oss om returen accepteras och vi skickar dig även en förbetald returetikett. Observera att om du vill returnera din produkt på ett annat sätt erbjuder Verso Skincare ingen ersättning för returavgiften.

3. Lägg produkten/produkterna i den ursprungliga förpackningen eller en annan hållbar, väl vadderad kartong. Stäng förpackningen och tejpa igen den ordentligt. Placera den förbetalda returetiketten på förpackningen och märk paketet tydligt med ordernumret.

Om du väljer att returnera din produkt på annat sätt än det som rekommenderas av Verso Skincare ska den skickas med ett auktoriserat och säkert transportföretag.

4. För returer inom EU, Schengen och andra europeiska länder, vänligen skicka paketet till:

Verso Skincare - Selego AB - Attn: Refund
Lilla Frescativägen 4A, 11418 Stockholm, Sweden

5. Vi skickar sedan en bekräftelse via e-post när returen har behandlats och återbetalningen är genomförd.

Observera att Verso Skincare inte hanterar returer eller reklamationer från andra återförsäljare.
Kontakta i sådana fall återförsäljaren där köpet gjordes.

VARUMÄRKESSKYDD

Observera att din användning av denna webbplats inte ger dig några rättigheter att använda Verso Skincares varumärke.

POLICY FÖR VIDAREFÖRSÄLJNING

Du kan endast köpa produkter på versoskincare.com för personligt bruk och inte för vidareförsäljning. Genom att beställa på versoskincare.com(.se, .de, .us) intygar du att du köper produkter för eget bruk och inte för vidareförsäljning och att du accepterar våra villkor. Vi förbehåller oss rätten att vägra en order utan förklaring.

INFORMATION PÅ WEBBPLATSEN

Verso Skincare kan inte garantera att innehållet på webbplatsen är fritt från felaktigheter eller skrivfel. Vi kan inte heller garantera att all information är aktuell. Verso Skincare förbehåller sig rätten att när som helst ändra innehållet på webbplatsen. Även om Verso Skincare strävar efter att visa korrekta texter, bilder och priser på webbplatsen kan fel uppstå. Vissa av tjänsterna som tillhandahålls via webbplatsen underhålls av tredje part. I situationer där Verso Skincare fungerar som en mellanhand för sådana tjänster kan vi inte hållas ansvariga för fel som uppstår till följd av deras aktiviteter. Verso Skincare kan inte hållas ansvariga för skador orsakade av användning av webbplatsen och heller inte för att webbplatsen inte kan användas. Verso Skincare kan inte garantera problemfri, oavbruten och säker åtkomst till webbplatsen.

Webbplatsen kan innehålla länkar till andra webbplatser utanför vår kontroll. Vi kan inte hållas ansvariga för sådana webbplatsers innehåll eller sekretesspolicy.

VERSO SKINCARES SKYLDIGHETER

Verso Skincares skyldigheter gentemot dig är i varje enskilt fall begränsade till dessa allmänna villkor, såvida det inte finns andra lagstadgade bestämmelser. Verso Skincare kommer under inga omständigheter att ta något ansvar för indirekta skador som utebliven vinst eller i händelse av force majeure som krig, inbördeskrig, revolution, uppror, statliga åtgärder, strejk, lockout, driftstörningar, fel i el-, telefon- eller internettjänster, naturkatastrofer eller liknande händelser. Verso Skincares skuld gentemot dig kommer aldrig att överskrida det totala beloppet för respektive beställning. Verso Skincares skyldigheter gäller inte vid force majeure. Kontraktet mellan dig och Verso Skincare kan i sådana fall delvis eller helt sägas upp av dig själv eller av Verso Skincare.

BROTT & GÄLLANDE LAGAR

Verso Skincare förbehåller sig rätten att använda alla tillgängliga medel och lösningar enligt lag vid brott mot dessa villkor, inklusive rätten att neka dig åtkomst till webbplatsen. Personer som bryter mot restriktionerna av lösenordsskyddade områden på webbplatsen kan åtalas.

Dessa villkor regleras av lagarna i Sverige (förutom lagen om internationella köp). Eventuella tvister rörande dessa villkor hänvisas enbart till Stockholms tingsrätt som förstainstansrätten. Observera att du också kan lämna in eventuella fordringar mot Verso Skincare till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

FÖRETAGSINFORMATION

Varumärket Verso Skincare ägs och administreras av Selego AB.
Selego AB. VAT: SE556857820601.

Lilla Frescativägen 4A, 114 18 Stockholm, Sverige
+46 (0)8 410 771 15 | info@selego.se
VD: Lars Fredriksson

Senaste ändringsdatum: 25 Maj 2020

SIGNA UPP & FÅ 15% RABATT PÅ DIN NÄSTA ORDER